Резолюція


РЕЗОЛЮЦІЯ

міжрегіональної науково-практичної конференції

«ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА: РЕГІОНАЛЬНИЙ ВИМІР»


Беручи до уваги сучасні державні нормативні документи в галузі освіти (Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, проект Закону України «Про освіту», указ Президента України «Про Стратегію сталого розвитку «Україна - 2020», «Дорожня карта освітньої реформи (2015 – 2025)», Концепція «Нова українська школа» та ін.), що вимагають докорінного реформування освітньої системи в Україні;
Ураховуючи спрямування реформ на побудову суспільства освіченого загалу з вільним доступом до якісної освіти;
Зважаючи на те, що в контексті розбудови нової Донеччини необхідним є забезпечення рівного доступу дітей та дорослих будь-якого віку і стану здоров’я (у тому числі, з тимчасово окупованих територій) до якісної освіти на дистанційній основі та можливості отримання відповідного документа про освіту державного зразка;
упровадження елементів дистанційного навчання у роботу з дітьми з особливими потребами;
використанні елементів дистанційного навчання у роботу з обдарованими дітьми,
педагогічна спільнота вважає за необхідне:
  • розглядати дистанційне навчання в школі як новий рівень підготовки учнів, що дозволить забезпечити гнучкість і варіативність у навчанні;
  • сприяти організації навчального процесу з використанням дистанційних технологій як альтернативі класно-урочній системі навчання;
  • покласти в основу процесу дистанційного навчання підростаючого покоління цінності, вироблені європейською спільнотою: толерантність, демократію, миролюбство, Інтернет-безпеку, права людини онлайн, відповідальність;
  • рекомендувати закладам освіти, що здійснюють дистанційне навчання учнів, продовжити розширення навчально-методичної бази за рахунок інтерактивних вправ LearningApps, Google-форм, фреймів, веб-квестів;
  • стимулювати та підтримувати роботу щодо створення оптимальних умов функціонування безпечного освітнього середовища зі сприятливим психологічним кліматом;
  • постійно працювати  над створенням умов для опосередкованого активного спілкування вчителів з учнями шляхом використання телекомунікаційного зв’язку; 
  • створити бази даних бібліотечного фонду з виходом в Інтернет та налагодження контактів з різноманітними бібліотечними сайтами;
  • розробити та провести систему моніторингових досліджень рівня сформованості ІТ-компетентностей педагогів щодо отримання аналітичної інформації: анкетування, тестування, експертної оцінки, самооцінки, оцінки продуктів та результатів навчально-виховної діяльності педагога;
  • активізувати роботу шкільних методичних сайтів щодо залучення батьків учнів до навчально-виховного процесу через використання ІКТ (дистанційне навчання, електронні підручники, відвідування шкільних сайтів, форумів для батьків);
  • забезпечити системність та взаємозв’язок використання ІКТ в навчальній, позакласній і позашкільній діяльності;
  • проводити науково-методичні заходи (конференції, семінари, кругли столи та ін.) із залученням викладачів спеціальних шкіл та вчителів інклюзивних класів ЗНЗ, присвячених обговоренню різних аспектів проблеми підготовки педагога в системі післядипломної освіти до використання інформаційно-комунікаційних технологій в інклюзивному освітньому середовищі;
  • розглядати здатність педагогів дистанційно навчатися упродовж всього життя як одну з компетентностей сучасного вчителя;
  • сприяти систематичності й послідовності самоосвіти педагога за допомогою різноманітних програм самоосвітньої діяльності, використовуючи дистанційне навчання;
  • сприяти підвищенню педагогічної майстерності вчителів за допомогою педагогічно доцільного та науково-обґрунтованого впровадження у навчальний процес сукупності засобів дистанційного навчання;
  • розробити та видати науково-методичні посібники, методичні рекомендації з питань висвітлення шляхів підвищення кваліфікації та особистісно-професійного зростання вчителя за допомогою дистанційного навчання.
Міжрегіональна науково-практична конференція «Дистанційна освіта: регіональний вимір» засвідчила, що обмін інноваційними ідеями та перспективним педагогічним досвідом, що відбувся між учасниками, є підґрунтям для подальшого розвитку дистанційної освіти в нових соціокультурних умовах.
Науково-методичні матеріали Конференції можуть бути використані для професійної діяльності як у дослідницькому, так і в інформаційному аспектах.
Організатори Конференції дякують учасникам за порушення актуальних для педагогічної громадськості перспективних питань розвитку дистанційної освіти, новаторський пошук забезпечення якісної, випереджальної освіти і пропонують розповсюдити висновки і пропозиції, що містяться в даному документі.

Немає коментарів:

Дописати коментар